Monday, December 05, 2016

Berlin


 Jak może już wiecie, uwielbiam podróżować! Ten rok mogę zdecydowanie uznać za "rok wycieczek". Podbiłam Włochy, Francję, a w ostatni piątek Niemcy! Zawsze marzyłam o wyjeździe do tego państwa i akurat nadarzyła się okazja i wraz z przyjaciółmi ze szkoły odwiedziliśmy stolicę Niemiec - Berlin.


Zwiedziliśmy Pergamunmuseum. Znajdowały się tam eksponaty charakterystyczne dla epoki starożytnej, co możecie wywnioskować po moich zdjęciach. Poza tym znajdowała się również wystawa sztuki islamskiej.
Duuużo spacerowaliśmy. Widziałam Reichstag, Bramę Brandenburską. Największe wrażenie zrobił na mnie Pomnik Ofiar Holokaustu. Składa się z 2711 elementów, jednak po drugiej stronie ulicy znajduję się jeszcze jeden poświęcony homoseksualistom. Całość darzy doznaniem jakby labiryntu.
W tym przedświątecznym czasie nie zabrakłoby również odwiedzenia niemieckiego Jarmarku Bożonarodzeniowego, który bardzo mi się spodobał! Jest znacznie większy niż mój wrocławski i naprawdę efektowny. W nocy prezentuje się bajecznie!
Znalazła się też chwilka na "małe" zakupy w Primarku. Nie byłabym sobą, gdybym nie kupiła czegoś z Harry'ego Pottera. Przywiozłam ze sobą koszulkę z cytatem "I solemnly swear that I am up to no good", dwie poduszki z Gryffindoru - dla siebie i dla brata, a także coś dla rodziców.

Mam nadzieję, że będę mogła tam jeszcze wrócić na dłużej, bo mimo krótkiego pobytu zdążyłam pokochać to miasto.



















REICHSTAG










26 comments:

  1. nigdy nie byłam w Berlinie, jakoś nie miałam okazji, kiedyś będę musiała w końcu odwiedzić to miasto

    dressupwithpatt.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Równoznaczne uwielbiam podróżować! Świetne zdjęcia, aż zachciało mi się pojechać do Berlina! :)
    nataliapfoto grafika.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ależ zazdroszczę Ci tylu podróży! Ja jak na razie nie mam żadnej na swoim koncie - jeżeli chodzi o wyprawy zagranicę... :D
    Berlin to piękne miasto, mam nadzieję, że kiedyś osobiście będę mogła podziwiać jego uroki :) Zdjęcia wyszyły Ci cudowne! :)

    ReplyDelete
  4. ukazałaś to miasto w niesamowicie piękny sposób :)
    Chciałabym tam być ;)

    ReplyDelete
  5. Mieszkam już ponad dwa lata w Niemczech a jeszcze nie odwiedziłam Berlina.Myślę,że czas to zmienić!
    Pozdrawiam i obserwuję!
    www.emigrantkatestuje.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Widać, że wycieczka się udała !
    Ja ze znajomymi wybieram się do Berlina 10.12. Chcemy zobaczyć Bramę Brandenburską i iść na jarmark. Coś jeszcze nam polecisz. Pomnik ofiar raczej odpada ...
    Pozdrawiam,
    Malwa

    ReplyDelete
  7. Zawsze chciałam odwiedzić Berlin, śliczne zdjęcia :)!
    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  8. Świetna fotorelacja, zazdroszczę <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Uwielbiam Berlin,a jarmarki maja wspanialy klimat.często tam bywam i jestem zakochana
    S-busz.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ale fajnie! Już raz miałam okazję odwiedzić Berlin! ;)Chętnie znów bym się tam znalazła, szczególnie teraz na Jarmarku Bożonarodzeniowym!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  11. Zazdroszczę Ci takich wycieczek sama z miłą chęcią wyjechałabym do Francji :).
    Berlin jest pięknym miastem, ale język troszkę razi.

    http://amlodzinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Strasznie zazdroszcze nigdy nie bylam w Niemczech ale mam nadzieje ze kiedys to zmienie bo uwielbiam ten kraj! <3 Ogolnie tez zazdroszcze ci tylu wyjazdow w tym roku! <3
    Swietne zdjecia!

    Versjada
    Youtube

    ReplyDelete
  13. Berlin jest naprawdę cudownym miastem, a jarmark świąteczny jest nie do opisania! :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    ReplyDelete
  14. Świetne zdjęcia. Chciałabym kiedyś być na jakimś świątecznym jarmarku, fajnie to wygląda. :)

    Pozdrawiam!
    http://annie-kathe.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Berlin jest cudowny :D Po museum nigdy nie chodzę w Berlinie :D Wystarczą mi te w Monachium [ogólnie to mi się znudziły] :D Teraz kierunek Monachium :D
    świetne zdjęcia :*
    Pozdrawiam, Weronika
    xoxo
    OFFICIAL blog of Weronika

    ReplyDelete
  16. Sama osobiście byłam w Niemczech ale niestety nie miałam okazji zobaczyć stolicy. Zdjęcia cudowne, obserwuje i zapraszam do siebie http://znak-interpunkcyjny.blogspot.co.at/

    ReplyDelete
  17. Świetne zdjęcia *.*


    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Cudowne miejsce :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Jak zawsze świetny post! Na pewno wrócę :D
    Pozdrawiam
    nikolaprzybysz.pl-klikk

    ReplyDelete
  20. Nie byłam w Berlinie, ale mam nadzieję, że kiedyś będę. :D

    Magdalen - zapraszam <3

    ReplyDelete
  21. Nigdy nie byłam w Berlinie, a żałuje. Zrobiłaś naprawdę świetne zdjęcia!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Świetne zdjęcia :)
    http://treamicii.blogspot.com/2016/12/systematycznosc.html

    ReplyDelete
  23. Zrobiłaś sobie zdjęcia na pochówku żydów - really? Masz jakiś szacunek? https://ddob.com/blog/id/1073/yolocaust-czyli-jak-w-rzeczywistosci-wygladaja-nasze-fotki-zrobione-w-miejscu-zaglady-zydow

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chyba coś Ci się pomyliło. Owszem, mam szacunek, dlatego zdjęcia tego pomniku, które wykonałam, nie mają w żaden sposób takiego charakteru, jaki został ukazany w podesłanym przez Ciebie artykule.

      Delete