Sunday, September 11, 2016

JESTEŚ CUDEM


Widzę, że nie dajesz już rady, prawda? Wyglądasz tak mizernie. W śmiejących się oczach nagle widnieją łzy. Są całe zaczerwienione, a pod nim widnieją ciemne worki. Bezsenna noc? Nic nowego. Szeroki uśmiech, którym obdarowywani zostawali wszyscy wokół kompletnie zniknął. Dotąd lśniącej włosy momentalnie straciły blask. Tak, ja wiem dlaczego. Kolejna jedynka z matmy? Nie uczysz się i tyle. Do tego dołożyła się kłótnia w domu z rodzicami? Standard. I jeszcze dostajesz kosza od chłopaka, na którym Ci zależy? Po prostu jesteś brzydka i nudna.
I na co tu jesteś? Komu jesteś potrzebna? Chyba sama już sobie odpowiedziałaś na to pytanie... Więc na co się decydujemy? Masz tyle opcji. Sznur, żyletka... Poboli chwilę i przestanie. Złapiesz ostatni oddech, usłyszysz cichy dźwięk kapiącej krwi, kap kap. Nie masz na co czekać. I tak jesteś beznadziejna.
Pewnie zastanawiasz się kim właściwie jestem i na jakiej podstawie mówię w ten sposób o Tobie? Cóż... W tym momencie jestem Tobą.

Teraz już wracam do swojej postaci, do Julii. 

Jestem pewna, że taka myśl napotkała niejedną dziewczynę. Przytłoczona problemami, zamknięta w sobie. Rozpacz, rozpacz, rozpacz. Myśli, że nie ma osoby, której byłaby potrzebna. Tutaj się zdziwisz.

Jesteś cudem. Po prostu. Masz wielkie serce i wspaniałą duszę. To, że czasem podwinie Ci się noga nie znaczy, że masz się poddać. Upadniesz i trochę czasu minie, jak zagoją się rany i pełna życia wstaniesz. Ale przysięgam Ci, na to warto czekać, a ja kłamać nie potrafię. 

Jesteś młoda. Jeszcze tyle przed Tobą. Sukcesy, prawdziwa miłość, rodzina. Bóg nie obarczyłby Cię takim cierpieniem, gdyby wiedział, że od razu się załamiesz i poddasz. On wierzy w Twoją wewnętrzną siłę mimo, że Ty czasem siedząc ze łzami w oczach w nią zwątpiłaś. Ty, ja i inni jesteśmy tylko ludźmi. Jeśli jeszcze nie zaznałaś szczęścia, które na maksa Cię usatysfakcjonuje, to wiedz, że po prostu ono jest wielkie i idzie małymi kroczkami. Ja też na nie czekam. 
Uśmiechnij się. Jesteś piękna. Twoja wyjątkowość to sprawia. Uwierz mi, jestem pewna swoich słów. A teraz podnieś wysoko głowę i wstań. Idź dalej i nie oglądaj się za siebie. 

Masz tyle kochanych osób wokół siebie. Mimo tej sprzeczki, mama i tata kochają Cię nade wszystko. A Twoja najlepsza przyjaciółka? Co ona by bez Ciebie zrobiła i Ty bez niej? Jesteście jak siostry. Nie zapominając także o małym braciszku. Pamiętasz jak uczyłaś go czytać i liczyć? Oni wszyscy Cię potrzebują. Ja też.




fot. Klaudia Dolasińska (klik!)


Dlaczego poruszyłam tak drastyczny temat?
Wczoraj, 10 września, był Dzień Zapobiegania Samobójstwom. Poruszenie tego tematu na moim blogu uznałam za priorytet. Sama miałam do czynienia z osobą, która tego dokonała. Ten wątek nie jest mi obcy, niestety.

Dlaczego piszę w formie żeńskiej?
Mojego bloga nie czytają tylko i wyłącznie dziewczyny. Jednak sama jestem dziewczyną, więc mogę napisać, że po prostu je rozumiem i kieruję tego posta w szczególności do moich rówieśniczek, by zrozumiały, jak piękne jest ich życie.

Dziękuję Mamie i Paulinie

17 comments:

  1. Piękne słowa. Takie prawdziwe. Masz 100% racji.
    Każdy z nas jest cudem. Jest do czegoś potrzebny. Jeśli szczęście jeszcze do nas nie dotarło, oznacza, że zbliża się wielkimi krokami. Tymi słowami często się kieruję!
    kinga-wajman.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Dobrze że poruszyłaś ten temat, jest mało osób które poruszają ten temat. Zdjęcia są rewelacyjne! Oraz stylizacja!
    Pozdrawiam, Weronika
    xoxo
    OFFICIAL blog of Weronika

    ReplyDelete
  3. Świetny wpis ♥ Bardzo trafny, prawdziwy. Świetnie nam wyszły te zdjęcia ♡♡ Ja jako Twoja przyjaciółka potrzebuję Ciebie tak samo jak Ty mnie i nawet jeśli czasem się pokłócimy to nasza miłość nie minie ♥

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajny pomysł na post, choć dla mnie takie problemy teraz wydają się błahe, pewnie dlatego, że mam ten okres za sobą i patrze na to wszytko zupełnie inaczej. Każdy ma prawo do złych ocen w szkole, w końcu nie każdy musi mieć samych 5 - to nie koniec świata, wystarczy się spiąć i na pewno się zaliczy. To że chłopak nas nie chce? Serio, to nie dziewczyna powinna uganiać się za chłopakiem - pozatym przyjdzie czas gdy to oni będą biegać za nami i to własnie o to chodzi! Robienie sobie krzywdy nic nie daje oprócz jeszcze większych problemów, życie niesie za sobą wiele niepowodzeń trzeba się do nich przyzwyczaić ;)
    Ale podoba mi się Twój pomysł na post, jestem pewna że ktoś z problemami poczuł by się o wiele lepiej czytając coś takiego. Smutne że miałaś kontakt z taką osobą :(

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    ReplyDelete
  5. Dla mnie ten post powinien być automatycznie dawany do przeczytania osobom, które myślą o samobójstwie. Pięknie napisae :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Bardzo dobrzze zrobiłaś, że o tym napisałaś. Mam nadzieję, że wielu ludziom pomoże :)
    Życie jest piękne.

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. bardzo ładnie wyglądasz :) fajna stylizacja
    zapraszam do mnie
    https://anthonytom.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Super post, widać, że włożyłaś w niego dużo serca.
    Bardzo mi przykro, że straciłaś kogoś bliskiego w taki sposób...
    A co do posta, to nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego jak 'Dzień Zapobiegania Samobójstwom'.
    Dobrze, że poruszyłaś na blogu taki temat!

    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  9. Takie posty to ja lubie, szczere i pomagające...piękne zdjęcia!
    Obserwuje twojego bloga i zapraszam do mnie mam nadzieje, że zajrzysz!
    www.born-with-good-style.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Pięknie piszesz. Ten post jest po prostu niesamowity. Myślę, że na pewno to pomoże wielu ludziom.
    W wolnej chwili zapraszam do siebie :)
    http://weronika-jaks.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. bardzo odważny początek wypowiedzi, jestem pod wrażeniem :)

    ReplyDelete
  12. Fantastyczny post, bardzo motywujący! czytało się go
    świetnie, czuć w nim emocje i serce. Przykro mi z powodu
    do smutku. Trzymaj się ciepło, zawsze będziesz mieć wsparcie
    w nas- czytelnikach!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Świetny post <3 Też tak czasami mam (czytaj- często), ale staram się sama siebie akceptować, bo jak ja tego nie zrobię to niby kto xD Śliczne zdjęcia :*

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Świetny post, tego trzeba mi było. Ostatnio nie było zbyt różowo i teraz szukam czegoś, co pomoże mi znaleźć radość w życiu.
    Dziękuje i Pozdrawiam,
    Zagubiona w Świecie.

    ReplyDelete
  15. Wow, czytając ten wpis - oniemiałam. Piękne wspomnienie o Bogu, wierzę w to, że on mnie nie opuści i trzyma mnie mocno za rękę w ciężkiej codzienności.

    Post z cyklu: turbomocny. Dziękuję!
    www.paniyoanna.blogspot.com

    ReplyDelete