Friday, September 25, 2015

JAK SKUTECZNIE UCZYĆ SIĘ DO SPRAWDZIANU?


Jak ten czas szybko leci! Zaraz zacznie się jesień i drugi miesiąc szkoły. Nie wiem jak Wy, ale w moim gimnazjum nauczyciele już zapowiedzieli kartkówki oraz sprawdziany. Z tego powodu postanowiłam napisać tego posta, w którym przedstawię Wam moje metody jak skutecznie uczyć się do sprawdzianu. W moim przypadku zawsze się sprawdzały i z prac pisemnych dostawałam pozytywne oceny.




  NIE ZAPOMNIJ!  

Tutaj najlepszym rozwiązaniem jest kalendarz. Co roku, od piątej klasy podstawówki, korzystam z kalendarzy i bardzo ułatwiają mi organizację. Wpisuję tam daty sprawdzianów, kartkówek wypracowań itp. Polecam!



 NIE UCZ SIĘ NA OSTATNIĄ CHWILĘ! 

To jest najgorsze co może być. Nigdy nie uczę się dzień przed sprawdzianem, bo nie mam pewności, czy wszystkie wiadomości zapamiętam. Preferuję uczenie się 5 dni przed tym sprawdzianem, ponieważ w tym czasie na pewno uda mi się wszystkiego nauczyć, czego potrzeba.


  MIEJSCE DO NAUKI! 

Powinno to być miejsce ciche, gdzie dobrze się czujecie i jest porządek. Może to być Wasz pokój lub ogródek. Tylko jak najdalej od komórki i komputera - potrafią nieźle kusić!


 ZGROMADŹ MATERIAŁY! 

Przygotuj wszystkie potrzebne do nauki podręczniki, atlasy, encyklopedie, zeszyty, ponieważ podczas nauki będzie łatwiej sięgnąć po te materiały. W książkach możecie zaznaczyć ważne informacje za pomocą kolorowych, samoprzylepnych karteczek.




 SPORZĄDŹ NOTATKI! 

Ja zazwyczaj uczę się z notatek. Pisząc je zwykle zapamiętuję wiele informacji. Do ich sporządzania możesz założyć specjalny zeszyt lub po prostu pisać na kartkach i później je spinać (ja wybieram tą drugą opcję). Tutaj bardzo pomagają kolorowe zakreślacze, długopisy. Ważne wiadomości można zaznaczyć i dzięki temu łatwiej nauczymy się ich na pamięć i w razie potrzeby szybko je odnajdziemy.






 UCZ SIĘ SYSTEMATYCZNIE! 

Uczyć się raz, dzień przed sprawdzianem? To zły pomysł. Według mnie najlepiej uczyć się codziennie nie wszystkiego, tylko po trochę. Z czasem utrwalisz wszystkie informacje i napiszesz sprawdzian na ocenę pozytywną!


Dzięki tym sposobom, w podstawówce dostawałam oceny od 5 wzwyż i w gimnazjum również się sprawdza! Najbardziej należy pamiętać o tej systematyczności, bo to w sumie najwięcej od niej zależy. 

A JAKIE WY MACIE SPOSOBY NA NAUKĘ?

Zapraszam do komentowania i obserwacji!


Instagram ☆ Grupa na fb ☆ Ask ☆ snapchat: madame_juliet

22 comments:

  1. Mam taki sam kalendarz! Ja się nigdy nie uczyłam dużo pamiętałam z lekcji i wystarczyło, że raz coś przeczytałam i już byłam przygotowana na sprawdzian :-)

    ReplyDelete
  2. Świetny post, a zdjęcia mają cudowną jakość ;>

    ReplyDelete
  3. Kocham wygląd twojego bloga! Jest po prostu cudowny <3
    http://shyxhg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Systematyczność to podstawa! :)
    Pozdrawiam serdecznie, życzę miłego wieczoru i
    zapraszam do mnie, Alicja z
    http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. U mnie najlepszy sposób to odręczne notatki, kolorowe zakreślacze i karteczki. Bez tego ani rusz :) Aaaa... no i oczywiście świeże marchewki jako przekąska i gorąca herbatka :)
    Obseruje :)
    http://cherryskyblogg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Jejku... Ty jeszcze nie wiesz co to znaczy nauka :D W szkole średniej w pierwszym tygodniu września już zapowiadają ci sprawdziany itp... I czasem dowiadujesz się o kartkówce dzień przed. Wtedy nie masz pięciu dni... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisałam "jak skutecznie uczyć się do sprawdzianu", nie do kartkówki. Jak najbardziej, o kartkówce wspominałam, aczkolwiek logiczne jest to, że o takich zapowiedzianych dużo wcześniej. Nie raz mi zapowiadali dzień przed kartkówkę i rzeczywiście nie miałam pięciu dni. I łącze się z Tobą w bólu, jeśli chodzi o zapowiadanie sprawdzianów na samym początku września :)

      Delete
  7. Nic nowego, o wszystkim wiedziałam.
    Nie zawsze da się uczyć systematycznie, a już szczególnie, gdy masz do nadrobienia materiał z dwóch tygodni i nawet czasem więcej z niejednego przedmiotu.

    ReplyDelete
  8. W tym roku zostały mi zaledwie cztery przedmioty które wymagają nauki i póki co idzie mi dobrze!

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Świetny post! Eech ale jak tu nie na ostatnią chwilę jak trzy testy dziennie...
    Mam ten sam kalendarz i zeszyt :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.S. Zapraszam do mnie - julalou-bloguje.blogspot.com

      Delete
  10. Fajny blog i pomysły ;) Masz librusa?

    ReplyDelete
  11. U mnie w szkole już pisałam 3 sprawdziany a co do kartkówek to ohoho!
    Twoje pomysły są bardzo przydatne więc w imieniu wszystkich szkolnych nieuków dziękuję :)
    Pozdrawiam,
    http://prawdziwieprzezzycie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. świetne porady :) ja już skończyłam szkołę i raczej nie
    będę mieć żadnych sprawdzianów ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Bardzo dobry wpis, i świetne porady, które przydadzą się każdemu. :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    szpiegtworzy.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Świetne porady ;*
    Kalendarz masz cudowny <333
    Na pewno z czegoś skorzystam, bo wiesz jak to jest u mnie! :'D

    http://bywikkis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Mam podobne sposoby na naukę,ale z telefonem to jest ogromny problem. ;)
    Zapraszam do mnie:http://happyjulasblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ale masz śliczny ten kalendarz!
    Świetne porady, w 100% zgadzam się z każdą :)
    Gdyby tak łatwo było w praktyce, jak w teorii ;/
    Buziaki ;*

    ReplyDelete
  17. Świetne sposoby, sama z nich korzystam - choć ciężko czasem zmobilizować się do nauki, to staram się jak najlepiej zorganizować sobie na to czas :D
    .
    Nie taki islam straszny jak go malują! Przekonasz się, kiedy zajrzysz na mojego bloga :>
    http://islamodkuchni.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Dla mnie najskuteczniejszym sposobem nauki jest zakreślanie najważniejszych informacji oraz wykorzystanie skojarzeń - metoda ta sprawdza się głównie w przypadku nauki języków obcych. :)

    ReplyDelete
  19. Moja najskuteczniejsza metoda nauki to niezostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę oraz wcześniejsze wybieranie informacji które będą najistotniejsze do nauki.

    ReplyDelete